Adventisti sprejemamo Sveto pismo za edini temelj svoje vere in smo prepričani, da so tukaj podane resnice povzetek temeljnih naukov Svetega pisma. Te verske resnice kažejo na to, kako razumemo in izpričujemo svetopisemski nauk.
28 temeljnih verovanj je mogoče organizirati v šest vrst doktrin: Bog, Človeštvo, Zveličanje, Cerkev, Vsakdanje krščansko življenje in Čas konca (obnova). Adventisti sprejemamo Sveto pismo za edini temelj svoje vere in smo prepričani, da so tukaj podane resnice povzetek temeljnih naukov Svetega pisma. Te verske resnice kažejo na to, kako razumemo in izpričujemo svetopisemski nauk. Ponovni pregled teh temeljnih resnic je možen samo na podlagi sklepa Generalne konference Krščanske adventistične cerkve, če bi cerkev po vodstvu Svetega Duha prišla do globljega razumevanja svetopisemskih resnic oziroma če bi našla jezikovno boljši in jasnejši način izražanja temeljnih naukov Božje svete besede (Svetega pisma).
Z veseljem pričakujemo vaša vprašanja o veri, poslanstvu in upanju Adventistov sedmega dne! Pišite nam na naslov: info@adventisti.si
BOG
Naš Stvarnik Bog je ljubezen, moč in veličastnost. On je tri v enem, skrivnosten in neskončen, pa vendar si želi intimne povezanosti s človeštvom. Sveto pismo nam je dal kot svojo sveto Besedo, da bi se lahko naučili več o njem in zgradili odnos z njim.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verujemo o Bogu in njegovi Besedi.
ČLOVEŠTVO
Bog je ljudi kot popolna bitja ustvaril po svoji podobi s svobodno voljo in jim dal oblast nad vso zemljo. Toda greh je se je prikradel skozi skušnjavo Satana, Hudiča. Tako je popolnost človeštva omadeževana, naša telesa in um so poškodovani. Naš nekdaj idilični svet je še vedno v nenehnem boju med dobrim in zlim.
Na srečo je Bog imel načrt za odkup človeštva po svojem Sinu Jezusu Kristusu. Na koncu bo zmagal nad grehom in smrtjo ter nas in našo zemljo vrnil v prvotno stanje lepote in popolnosti.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verjamemo o zemlji in človeštvu v kontekstu Božjega končnega načrta.
ZVELIČANJE
Še pred nastankom zemlje se je odvijala vojna med dobrim in zlim. Lucifer, ki je bil nekoč popolno in zelo cenjeno bitje, je postal ljubosumen na Boga in želel je imeti višji položaj. Ker mu Bog ni dal tistega, kar je hotel, je postal Satan. Boga je obtožil nepoštenosti.
Satan je nato zavedel eno tretjino nebeških angelov in Bog jih je moral izgnati. Da bi se maščeval Bogu, je Satan začel napadati novo, čudovito Božje stvarstvo – zemljo. Vedoč, da so bili ljudje ustvarjeno s svobodno voljo, jih je skušal z namenom, da bi se uprli ljubečemu Božjemu vodstvu.
Toda Bog je vedel, da to ne rabi biti konec zgodbe človeške zgodovine. Kako zelo nas ljubi, je pokazal s tem, da je poslal svojega Sina, Jezusa Kristusa, da umre namesto človeštva in nosi končno kazen, ki ga je prinesel greh (Pismo Rimljanom 6,23, Evangelij po Janezu 3,16).
Vendar pa je še vedno odvisno od izbire. Bog nikoli ni hotel vsiliti zvestobe. To je naša izbira. Lahko podležemo grehu in se odločimo živeti zase, lahko pa sprejmemo Jezusovo žrtev, mu sledimo in ga spoznamo. In če se odločimo zanj, nam obljublja, da nas bo vodil po Svetem Duhu in nas nikoli ne bo zapustil.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verujemo o boju med dobrim in zlim ter kako še vedno obstaja upanje za zveličanje človeštva zaradi ljubečega žrtvovanja Jezusa Kristusa.
10. Izkušnja zveličanja
Bog nas tako neizmerno ljubi in je usmiljen z nami, da je Kristusa, ki ni poznal greha, storil zaradi nas v greh, da smo lahko v njem opravičeni pred Bogom. Po Svetem Duhu se začenjamo zavedati svoje potrebe, priznavamo svojo grešnost, se kesamo za svoje prestopke in verujemo v Jezusa kot Gospoda in Kristusa, ter našo zameno in zgled. Ta vera, ki sprejema zveličanje, se poraja v nas po moči Božje besede in je dar njegove milosti. Opravičujemo se po Kristusu, Bog pa nas sprejema za svoje otroke in nas osvobaja oblasti greha. Po Svetem Duhu se spreminjamo in posvečujemo. On obnavlja naš um in razmišljanje, napiše Božje zapovedi ljubezni v naše srce in nam daje moč za sveto življenje. Če živimo v Kristusu, dobivamo delež v Božji naravi in imamo gotovost zveličanja že sedaj in pri sodbi. (2 Kor 5, 17-21; Jn 3,16; Gal 1,4; 4, 4-7; Tit 3,3-7; Jn 16,8; Gal 3, 13.14; 1 Pt 2,21.22; Rim 10,17; Lk 17,5; Mr 9,23.24; Ef 2, 5-10; Rim 3, 21-26; Kol 1, 13.14; Rim 8,14-17; Gal 3,26; Jn 3,3-8; 1 Pt 1,23; Rim 12,2; Heb 8,7-12; Ezk 36,25-27; 2 Pt 1,3.4; Rim 8,1-4; 5,6-10)
11. Rast v Kristusu
S svojo smrtjo na križu je Jezus premagal sile zla. Ta, ki je ukrotil demonske duhove med svojo službo na zemlji, je zlomil njihovo moč in zagotovil njihov končni propad. Jezusova zmaga nam daje zmago nad silami zla, ki si še vedno prizadevajo, da bi nas nadzorovale, ko hodimo z njim v miru, veselju in gotovosti njegove ljubezni. Zdaj Sveti Duh prebiva v nas in nam daje moč. Neprestano vdani Jezusu, našemu Zveličarju in Gospodu, smo osvobojeni bremena naših preteklih dejanj. Ne živimo več v temi, strahu pred silami zla, nevednosti ali nesmiselnosti svojega prejšnjega načina življenja. V tej novi svobodi, ki jo imamo v Jezusu, smo poklicani rasti v podobnosti njegovemu značaju po vsakdanjem občestvu z njim po molitvi, hranjenju z njegovo besedo in po premišljevanju o njej ter njegovi skrbi, po čaščenju s pesmijo, zbiranju k bogoslužju in sodelovanju v poslanstvu cerkve. Ko dajemo sami sebe v ljubečo službo ljudem okrog sebe in pričamo o Božji odrešitvi, njegova neprestana navzočnost v nas po Svetem Duhu, spreminja vsak trenutek in vsako dejavnost v duhovno izkušnjo. (Ps 1,1.2; 23,4; 77,11.12; Kol 1,13.14; 2,6.14.15; Lk 10,17-20; Ef 5,19.20; 6,12-18; 1 Tes 5,23; 2 Pt 2,9; 3,18; 2 Kor 3,17.18; Fil 3,7-14; 1 Tes 5,16-18; Mt 20,25-28; Jn 20,21; Gal 5,22-25; Rim 8,38.39; 1 Jn 4,4; Heb 10,25)
CERKEV
Po svoji službi na zemlji je Jezus svojim sledilcem naročil, naj gredo in s svojim življenjem drugim govorijo o njegovi ljubezni in obljubi, da se bo vrnil. S tem je tudi zapovedal, naj ljubijo vse ljudi, kot On ljubi vsakogar med nami.
Čeprav je človeštvo nepopolno, nam Bog še vedno daje to prednost, da smo del njegovega dela. S tem smo njegova cerkev ali Kristusovo telo in imamo različne darove, katere prispevamo. Spodbuja nas, da se skupaj sestajamo, se medsebojno podpiramo in služimo drug drugemu.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verujemo glede druženja vernikov po svetu, Božjega velikega naročila in načel, ki vodijo organizirane krajevne cerkvene skupnosti.
12. Cerkev
Cerkev je občestvo vernih, ki priznavajo Jezusa Kristusa za Gospoda in Zveličarja. Kakor je bilo Božje ljudstvo v starozakonskih časih poklicano iz sveta, tako smo tudi mi. Združujemo se pri bogoslužju, bratskem občestvu, proučevanju Božje besede, ohranjanju Gospodove večerje, službi vsemu človeštvu in oznanjevanju evangelija vsemu svetu. Cerkev je dobila svoje pooblastilo od Kristusa, ki je učlovečena Beseda, in iz Svetega pisma, napisane Božje besede. Cerkev je Božja družina. Njeni verniki, ki jih je posvojil za svoje otroke, živijo na osnovi nove zaveze. Cerkev je skupnost vere, Kristusovo telo, katere glava je on sam. Cerkev je nevesta, za katero je Kristus umrl, da bi jo posvetil in očistil. Ob svojem slavnem prihodu jo bo priznal za slavno cerkev. To so verni vseh časov, odkupljeni z njegovo krvjo, ki nimajo hibe ali madeža in so sveti in neoporečni. (1 Mz 12,3; Apd 7,38; Ef 4,11-15; 3,8-11; Mt 28,19.20; 16,13-20; 18,18; Ef 2,19-22; 1,22.23; 5,23-27; 1 Kol 1,17.18.)
VSAKDANJE KRŠČANSKO ŽIVLJENJE
Skozi celotno Sveto pismo lahko najdemo smernice za naše vsakdanje življenje. Dobro znan primer bi bil Deset zapovedi v Drugi Mojzesovi knjigi, kjer nam je bilo pokazano, kako ljubiti Boga in kako ljubiti ljudi – Jezus jih je ponovno poudaril v Novi zavezi (Evangelij po Mateju 22,37-40). Božji zakon nam kaže pot, kateri naj sledimo, in pasti, katerim naj se izognemo, kar nas vodi k celovitosti in ravnovesju.
Poleg tega s tem, da smo kristjani in sledimo Bogu, odgovarjamo na njegov klic, da smo oskrbniki zemlje, dokler se ne vrne. To prav tako vključuje skrb zase, skrb za naš um in telo, kar posledično hrani našega duha.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verujemo o tem, kaj pomeni vsak dan živeti kot Kristusov sledilec.
17. Duhovni darovi in službe
Bog je vsem vernikom svoje cerkve v vseh časih dajal duhovne darove. Vsak vernik mora uporabiti podarjene darove v ljubezni in duhu službe za splošno blaginjo cerkve in človeštva. Ti darovi, ki jih daje Sveti Duh po svoji volji, usposabljajo vernike za vse službe, ki so cerkvi potrebne, da bi opravila od Boga zaupane dolžnosti. Po Svetem pismu so to naslednje službe: vera, zdravljenje, preroštvo, oznanjevanje evangelija, poučevanje, upravljanje, sprava, usmiljenje, požrtvovalno podpiranje in spodbujanje bližnjih, da bi bili potolaženi in ohrabreni. Vernikom, ki jih je Bog poklical in usposobil Sveti Duh, bo cerkev priznala delo dušnega pastirstva, oznanjevanja in poučevanja. Ti darovi pomagajo vernikom v pripravi za službo, da bi se cerkev dvignila do duhovne zrelosti in bi dosegla edinost vere in Božjega spoznanja. Če verniki uporabljajo te duhovne darove kot vdani oskrbniki Božje mnogotere milosti, bo cerkev zaščitena pred uničujočim vplivom naukov in bo rasla tako, kakor je po volji Bogu, in se izpopolnjevala v veri in ljubezni. (Rim 12,4-8; 1 Kor 12,9-11.27.28; Ef 4,8.11-16; Apd 6,1-7; 1 Tim 2,1-3; 1 Pt 4,10.11.)
22. Krščansko vedenje
Poklicani smo, da bomo bogaboječe ljudstvo, ki misli, čuti in deluje v skladnosti z nebeškimi načeli. Da bi lahko Sveti Duh ponovno v nas oblikoval Gospodu podoben značaj, se zavestno ukvarjamo samo s tem, kar bo v našem življenju krepilo krščansko čistost, ohranjalo zdravje in spodbujalo veselje. To pomeni, da mora naša zabava in razvedrilo zadovoljevati najvišja merila krščanskega okusa in lepote. Medtem ko vsekakor priznavamo razlike v kulturi, mora biti naše oblačilo preprosto, skromno in okusno. Ustrezati mora tistim, katerih prava lepota ni zunanje okraševanje, ampak neminljivi nakit prijaznega in srčno dobrega duha. To pomeni, da moramo razumno skrbeti za svoje telo, ker je tempelj Svetega Duha. Skupaj z ustreznimi vajami in počitkom moramo uživati kar se najbolj da zdravo hrano in se odrekati vsaki hrani, ki jo ima Sveto pismo za nečisto. Prav tako se zdržujemo vseh alkoholnih pijač, tobaka in mamil ter vseh neodgovornih uporab zdravil in narkotikov, ker škodujejo našemu telesu. Namesto tega se ukvarjamo z vsem, kar vodi naše misli in telo v pokornost Kristusu, ki želi, da bi bili zdravi, veseli in srečni. (Rim 12,1.2; 1 Jn 2,6; Ef 5,1-21; Flp 4,8; 2 Kor 10,5; 6,14 do 7,1; 1 Pt 3,1-4; 1 Kor 6,19.20; 10,31; 3 Mz 11; 3 Jn 2)
23. Zakon in družina
Zakon kot Božja ustanova, ki je bila vzpostavljena v Edenu in jo je potrdil Jezus Kristus, je dosmrtna skupnost enega moškega in ene ženske združenih z zvezo ljubezni. Kristjan sklene zakonsko zvezo z Bogom in z zakoncem in naj jo skleneta samo dva, ki sta povezana z isto vero. Vzajemna ljubezen, čast, spoštovanje in odgovornost so temelj tega odnosa. Ta naj odseva ljubezen, svetost, prisrčnost in trajnost odnosa, ki vlada med Kristusom in njegovo cerkvijo. Ko je Kristus govoril o razvezi, je dejal, da prešuštvuje vsak, ki zapusti svojega zakonskega tovariša – razen zaradi prešuštvovanja – in se poroči s kom drugim. Čeprav morda neki zakonski in družinski odnosi ne bodo dosegli ideala, lahko zakonca, ki sta si zvesta v Kristusu, uresničita občestvo ljubezni pod vodstvom Svetega Duha in s pomočjo cerkve. Bog blagoslavlja družino in želi, da njeni člani pomagajo drug drugemu pri doseganju popolne zrelosti. Starši morajo tako vzgajati svoje otroke, da ljubijo in poslušajo Gospoda. S svojimi besedami in zgledom jih morajo voditi do spoznanja, da je Kristus ljubezniv vzgojitelj, poln nežnosti in skrbi, ki želi, da bi postali udi njegovega telesa in s tem člani Božje družine. Pomembnost krepitve družinskih vezi je posebno poudarjena v zadnjem evangelijskem sporočilu. (1 Mz 2,18-25; Mt 19,3-9; Jn 2,1-11; 2 Kor 6,14; Ef 5,21-33; Mt 5,31.32; Mr 10,11.12; Lk 16,18; 1 Kor 7,10.11; 2 Mz 20,12; Ef 6,1-4; 5 Mz 6,5-9; Prg 22,6; Mal 4,5.6)
OBNOVA (ČAS KONCA)
Bog je pred vedno preiskal, preden je storil, pokazal je svojo pripravljenost, da odpusti, in vsakomur med nami dal priložnost, da je del njegovega načrta. Da je to res, smo videli v opisu Edenskega vrta, babilonskega stolpa, izhoda iz Egipta in uničenjem Sodome in Gomore.
Pred Jezusovim drugim prihodom On preiskuje celotno zemljo, vsakogar, ki je kdaj živel in vsako odločitev, ki jo je sprejelo vsako človeško bitje. Bog želi biti jasen z nami in vesoljem, ki gleda, da nobena oseba ne bo izkusila usode, ki si je ni izbrala.
Kristusova vrnitev je blizu, kar pomeni končno sodbo človeštva, uničenje hudobnih, konec smrti in greha in odrešitev tistih, ki sprejmejo dar Božjega odrešenja. In to ni konec zgodbe. Uživali bomo tisočletje v nebesih in v obnovi naše zemlje v raj, ki smo ga nekoč imeli, da bi uživali v večnosti v obličju iz oči v oči z Bogom.
Naslednje izjave opisujejo, kaj adventisti verujemo o koncu zemlje in kaj čaka človeštvo med razgrinjanjem večnosti.
24. Kristusova služba v nebeškem svetišču
V nebesih je pravo svetišče, ki ga je naredil Gospod, ne pa človek. V njem Kristus služi za nas. S to službo omogoča vernikom uživati blagoslove njegove spravne daritve, ki jo je enkrat za vselej daroval na križu. Ob svojem vnebohodu je bil postavljen za našega velikega duhovnika in začel svojo posredniško službo. Leta 1844 je ob koncu preroškega obdobja, ki je trajalo 2300 dni in noči, začel svoje drugo in zadnje obdobje spravne službe. To obdobje razumemo v smislu preiskovalne sodbe, ki je del končnega uničenja vsakega greha, kar je bilo simbolično predstavljeno s čiščenjem nekdanjega starozaveznega svetišča na dan sprave. Pri tej simbolični službi se je svetišče čistilo s krvjo živalskih daritev, a nebeško svetišče se očiščuje s popolno daritvijo Jezusove krvi. Preiskovalna sodba razodeva nebeškim bitjem, kateri med mrtvimi so zaspali v Kristusu in so s tem vredni imeti delež pri prvem vstajenju. Kaže tudi, kdo med živimi ima občestvo s Kristusom, izpolnjuje Božje zapovedi in je ohranil Jezusovo vero. Kdor tako hodi za Kristusom, je pripravljen za spremembo in bo prenesen v večno Božje kraljestvo. Ta sodba razglaša Božjo pravičnost, ko zveličuje vse, ki verujejo v Jezusa Kristusa. Razglaša, da bodo prejeli kraljestvo vsi, ki so ostali Bogu zvesti. Konec te Kristusove službe bo označil konec časa milosti pred drugim Kristusovim prihodom. (Heb 8,1-5; 4,14-16; 9,11-28; 10,19-22; 1,3; 2,16.17; Dan 7,9-27; 8,13.14; 9,24-27; 4 Mz 14,34; Ezk 4,6; 3 Mz 16; Raz 14,6.7; 20,12; 14,12; 22,12)