Zeleno-bela telovadba

Vir: Revija Čili&Zdravi

Šest let sem delala v pisarni podjetja, ki je kot ugodnost za zaposlene nudilo članstvo v fitnes centru po znižani ceni. Takoj sem se prijavila in več dni tedensko sopihala na tekalni stezi v velikem bleščeče razsvetljenem prostoru fitnesa. Stisnjena med še 20 zagnanih tekačev in obdana z zvokom osmih ogromnih televizorjev sprva nisem niti opazila še dve vrsti nog, ki sta mrzlično kolesarili in stopicali na steperjih. Da nas ne bi oblival znoj so nas med ropotanjem klimatske naprave z obeh strani in s stropa hladili veliki ventilatorji. Priznam, da je sterilno okolje omogočalo osredotočenje na vadbo.

Spodbujena k varčevanju pa sem odpovedala fitnes in se preusmerila na čudovito (in brezplačno) vadbo na prostem. Vsak dan sem se s klimatiziranim avtomobilom vozila v klimatizirano službo, do klimatiziranega fitnesa in nazaj domov do klimatiziranega stanovanja. Na prostem sem bila le med hojo od avta do stavb.

Po odpovedi članstva v fitnesu sem začenjala dan s kratkim tekom v soseščini, ko je sonce že mežikalo med strehami hiš. Kupila sem si dodatni par športnih copat, ker se mi je zdelo neprimerno opuščati tek ob slabem vremenu. Bilo je tako preprosto. Zjutraj sem se zbudila, obula copate in stekla skozi vrata.

Vzponi in spusti so sčasoma vplivali na moje mišice in pljuča. Koža obraza in rok je uživala v jutranjem soncu. Moj pes je veselo poskakoval ob meni in molel jezik iz gobčka. Sedaj po več letih se čudim, da sem tako dolgo odlašala, da privarčujem 30 dolarjev mesečno in jih porabim za nakup dodatnega para copat.

Pomislite še o naslednjih koristih vadbe zunaj zidov telovadnice:

  1. Privarčujte čas in kilometrino
    Četudi imamo telovadno opremo pri roki, da jo lahko vsak trenutek uporabimo, bomo porabili nekaj časa in goriva, da se pripeljemo do telovadnice. Morda ste siti vožnje že med potjo iz službe in si težko predstavljate še dodatno vožnjo. Imate prav, prenehajte se voziti in raje porabite čas za sprostitev na prostem. Pojdite na potep po bližnjem parku ali gozdu in odkrivajte nove steze.Če se ne želite popolnoma odpovedati fitnesu, zamenjajte stalno vstopnico za nakup vstopnic za enkratni obisk. Presenečeni boste, kako redki bodo vaši obiski fitnesa potem, ko boste izkusili gibanje na prostem.
  2. Varčujte energijo
    V fitnesih imajo poleg močne razsvetljave, zabavnih naprav in prezračevanja še na ducate električnih telovadnih naprav, ki ves dan porabljajo energijo. Celo domača fitnes naprava je energijsko mnogo ugodnejša. Svojo tekalno stezo ali stacionarno kolo lahko vklopite le takrat, ko ga potrebujete. Svojo vadbeno napravo si skupaj z utežmi za vaje za moč postavite v klet ali garažo, kjer je vso leto enakomerna temperatura in ne boste potrebovali klime.
  3. Uživajte v naravi
    Ne glede, kje jo opravljate, je telovadba pomembna za zdravje. Toda če s telovadbo kombinirate še svoje veselje do bivanja na prostem, boste ubili dve muhi na en mah in lažje stlačili oboje v časovno omejen delavnik. Aerobna vadba na prostem – od hoje do smučanja – je še posebej učinkovita na naravnih terenih, ki dodatno obremenjujejo vse mišice.

    Začela sem s tekom nekajkrat tedensko in ugotovila, da so me sonce in spremenljivo vreme navdušili za več. Tekla sem dlje in hitreje kakor na tekalni stezi, moje mišice so se okrepile in refleksi oživeli. Poiskala sem svoje zaprašeno kolo in spodbudila svoje nedejavne prijateljice k skupnim vožnjam.

    Ni potrebno, da je odhajanje iz umetnega delavnega okolja in preživljanje časa v naravi le dogodek ob koncu tedna. Prav tako ni izgovora za opuščanje vadbe na prostem, saj pločnika vaše soseske nikoli ne zaprejo.