Teci za življenje

Vir: Revija Čili&Zdravi

Med najprijaznejšimi stvarmi, ki jih storite svojemu telesu, je gibanje – tek, hoja, poskakovanje, karkoli. Čas je, da ugasnete elektroniko in dovolite gibanju, da vas naredi zdrave in močne.

Prepičana sem o dveh stvareh. Da je staranje dolg, počasen proces okostenelosti in da ga računalniki pospešujejo. Za to imam dokaze. Mogoče ste to tudi vi že opazili. Poglejte na katerikoli shod ljudi. Kaj boste opazili? Večina ima svoja ramena nekje v višini ušes. To je posledica dolgih ur, zgrbljenih nad računalnikom. Njihove oči so stisnjene od neprestanega prizadevanja prebrati vse, kar je na LCD zaslonu. Njihovi prsti so zviti kakor klešče rakovice od tipkanja s palci na napravah, ki niso večje kakor zavoj žvečilnih gumijev. In najbrž so tudi na pol gluhi. To je zaradi poslušanja njihovih naprav s slušalkami. Ste opazili skupni imenovalec? Opa. Elektronika.

Pravijo, da imajo psi prijatelje in mačke osebje. Pa računalniki? Oni imajo sužnje. Postali smo sužnji svojih elektronskih naprav in večino dneva porabimo za izvrševanje njihovih ukazov. Fraza „mobilna naprava“ nima ničesar skupnega z našo mobilnostjo. Pomeni le to, da lahko priganjalce sužnjev nosimo povsod s seboj in zvišujemo stopnjo svoje fosilizacije. Kolikor bolj togi in škripajoči postajamo, toliko manj se gibljemo in kolikor manj se gibljemo, toliko bolj togi in škripajoči postajamo. Začarani krog.

Obstaja le ena rešitev. Teci za življenje! Vsaj v prispodobi. Dobesedno pa obstaja na desetine načinov, da razgibamo svoje telo in preženemo neizogibno negibnost. Izberite svojega in začnite.

Nekdo je telovadbo poimenoval „ljubljeno gibanje“, kar se mi zdi manj zastrašujoče kakor „vadba“, kar zveni, kakor da bomo deležni vojaškega treninga. Ljubljeno gibanje opisuje vse, kar vadba dejansko je.

Pred poletom z letalom nam razložijo, da v primeru strmoglavljenja nataknemo kisikovo masko najprej sebi. To je zato, da bomo resnično budni in se bomo lahko popolnoma zavedali izkušnje strmoglavljenja. Tako je tudi z ljubljenim gibanjem. Starost doleti vsakogar, toda kako naj se je zavedamo, če smo zarjaveli, kakor star kos železa? Telesna dejavnost nas ne bo obvarovala le pred popolno okostenelostjo, temveč bo odgnala celo vojsko bolezni, ki ji delajo družbo – diabetes, demenco, osteoporozo in druge tujke, ki se jih težko zapiše. Bistvo vsega se glasi: Če se imamo radi, se bomo gibali.

Da bi dosegli preobrat, uporabimo elektroniko proti sami sebi. Obstaja množica programov, aplikacij in internetnih strani, ki nam pomagajo pri iskanju, spremljanju in izvajanju telovadbe, vendar vas opozarjam, da vas bo med iskanjem prave izbire že samo število vabljivih možnosti prikovalo pred računalnik. Preden vas zvabijo v to past, načrtujte trenutek umika, sicer boste zgrešili namen.

Navsezadnje pa bodite predstavnik stare šole in preprosto odkorakajte skozi vrata. Pojdite v trgovino peš ali s kolesom in če je možno tudi v službo. Prižgite si glasbo in se lotite hišnih opravil, samo da se gibljete. Kajti le vprašanje časa je, kdaj bodo izumili elektronske naprave, ki se bodo same premikale. Potem nas ne bodo potrebovale več, da jih povsod nosimo s seboj.