Kako se zaščititi pred supervirusi, 1. del

Avtor: Elizabeth Jane Hall, Poliana V. Vale, dr. med.

Koronavirus, sars, ebola, gripa … Katere preventivne strategije obstajajo, večina medijskih poročil pa jih ne omenja? V tem dvodelnem blogu preučujemo znanstveno potrjene naravne strategije za povečanje učinkovitosti vašega imunskega sistema.

Obramba telesa pred virusnimi napadalci

Naravne celice ubijalke (tudi NK-celice), kakor tudi limfociti T, so specializirane imunske celice, ki uničujejo viruse in rakave celice. Sproščajo kemične snovi, ki uničujejo beljakovinsko ovojnico virusov. Naravne celice ubijalke zavirajo razmnoževanje virusov. Čeprav različni signali aktivirajo ti dve vrsti imunskih celic, morajo te delovati optimalno, da nas zaščitijo pred supervirusi.

Higiena

Pravilno umivanje rok z milom in čisto vodo je prva obrambna linija pred okužbo s superbacili. Roke si pogosto umivajte približno 30 sekund. Bodite pozorni na področje med prsti, okoli palcev in zapestij. Uporabite papirnato brisačo za zapiranje pipe. Sredstva za dezinfekcijo rok na osnovi alkohola so koristna proti koronavirusu, vendar niso tako učinkovita kot pravilno umivanje rok pri gripi. Kar zadeva koronaviruse, je razkuževanje rok z alkoholom učinkovito. Med kašljanjem ali kihanjem si pokrijte usta in nos s papirnatim robčkom.

V času virusnih epidemij se ne rokujte in ne objemajte z ljudmi izven lastnega družinskega kroga. Pozdravite jih s komolčnim dotikom (ali pa – po novih navodilih oblasti – opustite celo to, op. prev.). To ščiti ljudi pred nezavednim širjenjem virusov. Če si rok niste umili, se ne dotikajte obraza. Poskusite vzdrževati razdaljo 1 metra (ali še bolje 2, op. prev.) med seboj in vsakim, ki kašlja ali kiha, da ne pride do kapljičnega prenosa okužbe.

Površine, ki se jih pogosto dotika, očistite z jodom. Tudi lizol lahko pomaga. Ne brišite na suho. Dezinfekcijska sredstva morajo ostati na površinah nekaj minut. Lahko si tudi pršimo roke in obraz z jodnim sprejem. Mobitel, tipkovnice in kljuke razkužite dvakrat na dan.

Pijte čisto vodo

Dehidracija poveča tveganje za okužbo dihal, črevesja in sečil. Dehidracija zmanjša število protiteles v dihalni sluznici. Če torej želite zmanjšati tveganje, da zbolite za gripo in koronavirusom, pijte zadostne količine čiste vode.

Izogibajte se zaviralcem imunskega sistema

Sladkor je zaviralec imunskega sistema in spodbuja vnetja, ki povzročajo kronične zaplete virusnih okužb. Alkohol zavira delovanje naravnih celic ubijalk.1 Redno uživanje alkohola ima dvojni negativen učinek – zmanjšuje protivirusni učinek interferona 1, hkrati pa povečuje vnetje.2 Interferon posega v razmnoževanje virusov. Kajenje poveča tveganje za gripo in okužbo s koronavirusom. Ne izpostavljajte se pasivnemu kajenju. Tudi kofein lahko negativno vpliva na limfocite.

Poskrbite za normalno raven vitamina D

Žal je pomanjkanje vitamina D pogosto. Vitamin D je ključnega pomena za aktiviranje naše imunske obrambe. Brez zadostnega vnosa tega vitamina limfociti T imunskega sistema ne bodo mogli reagirati in se boriti proti resnim okužbam v telesu. Z drugimi besedami, vitamin D je nujno potreben za aktiviranje ubijalskih T celic. Če v krvi ni zadostne količine vitamina D, te ostanejo v mirovanju.3 Vaše telo v belih krvnih celicah proizvaja naravne, antibiotikom podobne spojine, imenovane protimikrobni peptidi. Vitamin D povečuje aktivnost teh protimikrobnih spojin.4,5 Temnopolti posamezniki in starejši so še posebej nagnjeni k pomanjkanju vitamina D. Preverite njegovo raven!

Prehrana proti virusom

Študija je pokazala, da vegetarijanska prehrana poveča aktivnost NK-celic za faktor 2,34 v primerjavi s prehrano vsejedov.6 Poleg tega se dobro uravnotežena celostna rastlinska prehrana bori proti vnetjem. Meso in rafinirani ogljikovi hidrati pospešujejo vnetja! Nenadzorovano vnetje ima pomembno vlogo pri nadaljnjih zapletih gripe in koronavirusov.

Še več imunskih koristi ima pretežno celostna prehrana rastlinskega izvora. Prehrana z veliko vlakninami blokira škodljive, prekomerne imunske odzive v pljučih. Obenem prehrana z veliko vlakninami povečuje protivirusno imunost z aktiviranjem celic T ubijalk.7 Poleg tega topna vlakna spremenijo lastnosti imunskih celic. Prehajajo od provnetnih jeznih celic v protivnetne zdravilne celice, ki nam omogočajo hitrejše okrevanje po okužbi.8 Uživajte jabolka, oves in stročnice! Zelenolistna zelenjava in križnice so še posebej koristne za povečanje odpornosti v črevesju in koži.9 Uživanje česna povečuje delovanje naravnih celic ubijalk in pomaga zavirati vnetja.

Nekatere študije navajajo, da lahko zmanjšanje vnosa maščobe na 22-25 % celotne prehrane izboljša zaščito imunskih celic proti virusom.10,11 Prehrana z nizko vsebnostjo maščob (pod 15 %) lahko zmanjša imunsko funkcijo.

Pazite se prehranskih pasti

Vegetarijanska prehrana ne bo okrepila odpornosti, če bo primanjkovalo vitamina B12, vitamina D in omega-3 maščobnih kislin. Semena oljne kadulje (pogovorno čija ali chia), lanena semena, orehi, organska soja, ki ni gensko spremenjena, in zelenolistna zelenjava zagotavljajo omega-3. Prehranski kvas in nadomestki mlečnih napitkov pogosto vsebujejo vitamin D, vendar morajo vegetarijanci letno preverjati raven vitamina B12 kakor tudi D vitamina in po potrebi zaužiti dodatke. Oba vitamina sta ključnega pomena za imunsko delovanje.

Mesni nadomestki na splošno vsebujejo veliko natrija in maščob, vendar zelo malo vlaknin. Sokovi vsebujejo le malo vlaknin. Zagotovo to ni zmagovalna kombinacija za preventivno medicino! Dajte prednost raznoliki, raznobarvni, celoviti rastlinski hrani za najboljšo zaščito pred superbakterijami.

Izogibajte se pomanjkanju

Poleg pomanjkanja B12 in vitamina D lahko tudi pomanjkanja drugih hranil delujejo uničujoče na imunski sistem. Čeprav je res, da kratek post izboljša učinek naravnih celic ubijalk, premalo uživanja beljakovin zmanjša nastajanje protiteles. Ustrezne količine vitaminov C, D, A in B12 so bistvenega pomena za optimalno imunsko učinkovitost. S staranjem postanejo limfociti manj učinkoviti. Modra omejitev kalorij, zadosti vitamina E iz oreščkov in semen ter folne kisline iz zelenjave in pomaranč upočasnijo to staranje specifičnega imunskega sistema.

Vključite te mikroelemente

Hranila in fitokemikalije sinergično delujejo za izboljšanje imunosti. Zato spodbujamo uživanje zdrave prehrane, namesto da uporabljamo samo vitaminske in mineralne dodatke za zaščito. Selen in cink si zaslužita posebno pozornost pri imunski odpornosti. Selen pomaga NK-celicam, da se razmnožijo, in poveča tudi njihovo delovanje v boju proti virusom. Brazilski oreščki, indijski oreščki, oves, rjavi riž, leča in špinača zagotavljajo velike količine tega minerala v sledovih. En brazilski oreh ima več selena kot znaša dnevna potreba po njem!

Cink je mineral v sledovih, ki deluje antioksidativno in je ključen za vse imunske celice. Pomanjkanje cinka zmanjšuje učinkovitost limfocitov T. Čeprav je pomembno, da je v prehrani dovolj cinka, lahko preveč cinka dejansko zavira delovanje imunskega sistema. Koliko cinka potrebujete? Približno 11 do 15 miligramov na dan za odraslo osebo. Vnos več kot 25 mg na dan ima lahko nasprotne učinke. Rastlinska hrana ne vsebuje veliko cinka. Pol skodelice tofuja zagotavlja 2 mg, ena skodelica ovsene kaše ima 2,3 mg, približno 1 mg cinka pa vsebuje polovica skodelice večine stročnic ali ena četrtina skodelice oreščkov. Vegetarijanci lahko tvegajo pomanjkanje cinka, če njihova prehrana ni skrbno uravnotežena.

Spodbudite ubijalke virusov

Zmerna vadba poveča proizvodnjo protiteles. Izboljša delovanje limfocitov T pri starejših in upočasni staranje imunskega sistema. Redna vadba izboljša aktivnosti naravnih celic ubijalk pri starejših tudi v času mirovanja. Aerobna vadba poveča število in učinkovitost naravnih celic ubijalk. Po naporni, izčrpajoči vadbi se število naravnih celic ubijalk zmanjša, prav tako pa še več dni upada njihova aktivnost.12

Kontrastne prhe

Če nimate nevroloških ali prekrvavitvenih motenj, hude anemije ali okvare krvnih žil, je kontrastno tuširanje odličen način za spodbujanje uspavanih imunskih celic. V topli kopalnici si privoščite izmenično tuširanje s toplo in mrzlo vodo, kot pač lahko prenesete: toplo 90 sekund (minuta in pol) in mrzlo 30 sekund (pol minute); opravite tri ponovitve. Druga in tretja ponovitev naj bosta vse bolj vroči. Končajte z mrzlo vodo. Topla in mrzla prha povečata število belih krvnih celic. To v idealnem primeru izvajajte dvakrat na dan. A že enkrat na dan je veliko bolje kot nič! Po tem počivajte, da povečate učinek.

Spite

Že delno pomanjkanje spanja zmanjšuje aktivnost in število naravnih celic ubijalk. Celo skromno pomanjkanje spanja v delu noči lahko zmanjša sposobnost naravnih celic ubijalk za skoraj 30 %.13 Samo ena noč kratkega spanja povzroči vnetni odziv, ki je škodljiv!14

Razmišljajte pozitivno

Znanstvene študije potrjujejo ta opažanja. Kažejo, da velika depresivna motnja na primer zmanjšuje učinkovitost NK-celic. Trajna negativna naravnanost zmanjšuje sposobnost NK-celic in limfocitov T za uničevanje virusov in rakavih celic. Čustva in reaktivno razmišljanje kot so nemoč, osamljenost, brezup, pomanjkanje socialne podpore in nezdravo zatiranje teh občutkov, so pogosti pri depresiji in ne obremenjujejo le uma, temveč tudi imunski sistem.15

Stres zmanjšuje sposobnost NK-celic za proizvajanje interferona, snovi, ki bistveno zmanjša razmnoževanje virusov. Vendar tehnike reševanja problemov in spretnosti obvladovanja izboljšujejo aktivnost NK pri osebah v stresu. Če ima posameznik visoko čustveno stabilnost in nizko tesnobo, stres dejansko spodbuja aktivnost NK-celic. Po drugi strani pa lahko isti stres povzroči znaten upad NK-celic, če je posameznik visoko anksiozen in nizko čustveno stabilen.16 Samozavest, odprtost, socialna podpora, učinkovite sposobnosti spoprijemanja, samodisciplina, zaupanje, vera in želja po preživetju izboljšujejo učinkovitost NK-celic.17

Sklep

Čeprav bi nas morale skrbeti morebitne nastajajoče pandemije virusov, moramo zavzeti proaktivno držo, ne pa se spuščati v panični nemir. Proaktivnost je bolj zdrav preventivni pristop!

Izvirnik: https://wildwoodhealth.com/blog/how-to-protect-yourself-from-super-viruses-part-1/

© 2020, Wildwood Sanitarium. Vse pravice pridržane. Objavljeno s pisnim dovoljenjem.

Izjava o omejitvi odgovornosti: Informacije v tem članku so izobraževalne in splošne narave. Namen Wildwood Lifestyle Centra, njegovih subjektov ali avtorja tega članka ni nadomestiti medicinske diagnostike, svetovanja ali zdravljenja s strani kvalificiranih zdravstvenih delavcev.

Viri:

  1. Lau, B. How lifestyle affects the immune system. The Journal of Health and Healing, 16(3):2-6.
  2. BioMed Central. “Alcohol impairs the body’s ability to fight off viral infection, study finds.” ScienceDaily. ScienceDaily, 2. oktober 2011. www.sciencedaily.com/releases/2011/09/110929235156.htm
  3. Barragan M. Regulation of Dendritic Cell Function by Vitamin D. Nutrients. 21. september 2015; 7(9):8127-51.
  4. University of Copenhagen. “Vitamin D crucial to activating immune defenses.” ScienceDaily. ScienceDaily, 8. marec 2010. www.sciencedaily.com/releases/2010/03/100307215534.htm
  5. American Society for Microbiology. “More evidence vitamin D boosts immune response.” ScienceDaily. ScienceDaily, 18. junij 2011.
  6. Malter, M.G. Natural killer cells, vitamins, and other component of vegetarian and omnivorous men. Nutr Cancer, 12:271-278, 1989.
  7. Cell Press. “A high-fiber diet protects mice against the flu virus.” ScienceDaily. ScienceDaily, 15. maj 2018. www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180515113805.htm.
  8. University of Illinois at Urbana-Champaign. “An apple a day? Study shows soluble fiber boosts immune system.” ScienceDaily. ScienceDaily, 17. marec 2010. www.sciencedaily.com/releases/2010/03/100302171531.htm.
  9. Cell Press. “Eating green veggies improves immune defenses.” ScienceDaily. ScienceDaily, 17. oktober 2011. www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111013121509.htm.
  10. Kelley, D.S., Dietary fat and human immune response. Inform.7:852-58, 1996.
  11. Blankenship, J., How much fat do we need? Journal of Health and Healing, 20(1):8-18.
  12. Lau, B. How lifestyle affects the immune system. The Journal of Health and Healing, 16(3).
  13. Irwin, M. Partial sleep deprivation reduces natural killer cell activity in humans, www.psychosomaticmedicine.org/cgi/reprint/56/6/493.pdf
  14. Elsevier. “Loss Of Sleep, Even For A Single Night, Increases Inflammation In The Body.” ScienceDaily. ScienceDaily, 4. september 2008. www.sciencedaily.com/releases/2008/09/080902075211.htm
  15. Bergler, R. Psychogenic stimulation of immune system by nutrition. Zentrabl Hyg Unweltmed, 191(2-3):241-64, 1991.
  16. Borella, P. et al, Emotional stability, anxiety, and natural killer activity under examination. Psychoneuroendocrinology, 24(6):13-27, 1979.
  17. Bergler, R. Psychogenic stimulation of immune system by nutrition. Zentrabl Hyg Unweltmed, 191(2-3):241-64, 1991.